Vybrali jsme obytný přívěs
Na sklonku loňského léta jsme se rozhodli koupit si obytný přívěs. Vybudovali jsme vjezd a parkovací plochu, začali se opatrně rozhlížet po bazarech a ujasňovat si požadavky. A také připravovat půjčovnu, protože aby karavan nestál na zahradě, když zrovna nebudeme jezdit, chceme ho půjčovat.
Brzy jsme došli k zásadnímu požadavku – chceme v přívěsu PALANDY. Pro rodinu se dvěma dětmi je to ideální konfigurace. Holky budou mít na palandách svůj prostor, kam se před námi mohou případně schovat. Žádné večerní skládání sezení a budování provizorních postelí. Krytá palanda je takový miniaturní pokojíček. Když bude nejhůř, vlezu si na palandu sám a pečlivě za sebou zatáhnu závěs. Ví Bůh, že to po jedenácti letech manželství občas potřebuji.
Přívěsy s palandami jsou v bazarech spíše výjimečně. Naštěstí jsme našli bazarového prodejce, který se na tuto komoditu specializuje – firmu REKA Karavany v Radešově u Police nad Metují. Police nad Metují je u Teplic nad Metují … nad Hronovem … pod Broumovem … no to je jedno, prostě v tom zvláštním výrůstku, který Broumovská vrchovina vykusuje hluboko do Polska. Do Broumovska je odevšad daleko, ale rozhodně se vyplatí tam zajet. Jednak je tam hezky a jednak tam mají karavany s palandami.
O víkendu jsme si v Radešově vybrali francouzský obytný přívěs Caravelair Antares Luxe 546 z roku 2009. Je to samozřejmě kompromisní volba. Chtěl jsem karavan s provozní hmotností okolo 1000 kg a celkovou hmotností do 1300 kg. Caravelair má provozní hmotnost 1200 kg a celkovou 1420 kg. Chtěl jsem karavan o maximální šířce 230 cm, Caravelair má neuvěřitelných 248 cm! Jak s tímhle kolosem budeme jezdit po úzkých silnicích vůbec netuším. Ale nevýhoda velikosti a váhy je vyvážena vzdušností a prostorností přívěsu. Upřednostnili jsme pohodlí bydlení, před krátkodobým nepohodlím během převážení. Navíc má velkou lednici, ze které je Katka tak nadšená, že by se do ní nejraději nastěhovala.
![](https://venkohled.cz/wp-content/uploads/2019/03/73_img_4945_600x.jpg)
![](https://venkohled.cz/wp-content/uploads/2019/03/73_img_3573.jpg)
![](https://venkohled.cz/wp-content/uploads/2019/03/73_img_3572.jpg)
Zbývá dořešit výměnu nádrže na vodu, montáž moveru, dovozovou STK, revizi plynu, sjednání povinného ručení a přihlášení na registru. Pokud všechno půjde podle plánu, karavan by mohl stát na zahradě někdy v polovině dubna. A asi o čtrnáct dní později bude připravený pro půjčování.